Chinese New Year Parade @ 8th Avenue

8:00:00 PM mandy 15 Comments

Yesterday was the day of the annual CNY parade on 8th avenue, hosted by the Brooklyn Chinese-American Association. And recently (last few years), it's become a tradition(?)/habit for my family to go down there and just absorb the festive atmosphere.

It does get redundant after going for so many years. But this year I was excited to take photos with my DSLR. I didn't get to take as many AMAZING photos as I wanted but it was fun nonetheless. My first adventure with my new camera :] I hope to do this more often around the city in the upcoming months ^__^

I did take much more photos. Many were very random..just for fun shots while others had people in them. I don't think those people would like to see photos of themselves online without permission. =X







------------------------------
On our way back to the car I saw this lovely little fella (or gal idk which one lol). It was just sitting there. Wonder what it was waiting for? I felt so sorry for it after my horrible brother threw snow at it =.=;; I hope it's alright!


------------------------------
Our choice for lunch. Usually when we're at 8th avenue as a family we either go yum cha or eat Vietnamese food. I wanted to try something different for once, especially since my brother never likes to try new foods (he's missing out!). This is my second or third time eating Malaysian food..ever (that I can remember). It was yummmyy! ^__^



Roti Canai


Hainanese Chicken with Rice


Hainanese Chicken with Rice (Chicken Broth Rice)


Penang Char Kueh Teow


Clay Pot Pearl Noodles Soup


Clay Pot Pearl Noodles Soup
My favorite!!! My mom thinks it's because apparently she made similar type noodles often when I was younger...No wonder why they looked familiar! lol

15 comments:

  1. The Clay Pot Pearl Noodles Soup looks really good! I don't think I've ever tried it before. Love your CNY parade pics =D

    ReplyDelete
  2. Shomp N' Chomp: Thank you! You should definitely try it ^__^

    ReplyDelete
  3. the hainanese chicken rice :D!! i love 'flavoured' rice vs the normal white rice!!

    ReplyDelete
  4. Jennifer: Me too! I especially love it when my mom makes lap mei (sorry if it isn't correct =X) and rice together :D

    ReplyDelete
  5. the food pics are look soooo good!!!! if i come to BK can u show me the best ctown food??? if u come to flushing ill show u the best we got ^^

    ReplyDelete
  6. Lilladylife: LOL I'll try. But I'm afraid I might disappoint =X I'm still trying to find out myself right now! But if anything this would be on the list :P

    ReplyDelete
  7. The CNY parade looks really fun!! The food makes me drool :D

    ReplyDelete
  8. oh my my! i like these photos {; this just really makes me want to have some chinese blood in me so that i can celebrate TWO new years! hahaha... do you do that?! if so, that is so cool!

    ReplyDelete
  9. It was, my dog freaked out. T_T Just hope we are able to fix it. *prays*

    Hee hee...you're so cute. *^_^* I used to be very shy and just wear jeans all the time but something happened and I started to wear dresses more.

    ReplyDelete
  10. DinaXYYan: It wasn't all too exciting. Mostly little kids/young teens with their friends playing with silly string xD I wished I went to the (probably more exciting) one in Chinatown in the city. I heard they had firecrackers :D

    abby | ybba: Thank you! ^__^ I love to take pictures. I found a new hobby last year but haven't had time to actually do it until recently. Hope to share more photos soon! LOL You dont have to have chinese blood to celebrate two new years. If there is some celebration going on by where you live just go and have fun!

    ReplyDelete
  11. I don't even know what a DSLR is... how sad is that? lol and even sadder I'm too lazy to google it XD
    the parade looks really fun ^__^ I really do hope they clean up the mess afterward though XD

    ReplyDelete
  12. oh wait is DSLR like a DS or something? XD okay maybe I should just google it hahahaha

    ReplyDelete
  13. Frances: A DSLR (if you haven't googled it yet lol) is just a more "professional" camera than the normal point-and-shoot cameras people use. It's a very expensive hobby :X

    It was exciting..I guess to watch all the little kids play with silly string lol I only wished this small festivity could have had firecrackers like the one in Chinatown in the city. Too bad I missed it because of school =(

    ReplyDelete
  14. I think your hobby is gonna get professional. The photos look good. I've wanted to try photography as a hobby seeing nice photos on flickr but I hear of my friends buying thousands worth of lens and I think I should not start. And oh I love love love the fluffy feline. It's rare to see stray cats in New York right? I was there 2 christmas back and I don't see strays around. Probably coz it's too cold? I stayed at Brooklyn for 2 days too. I love the peacefulness of the place.

    ReplyDelete
  15. Jo: Really? Thanks for the encouragement :P Ah..whenever I go to flickr I always end up feeling amazed and jealous! I haven't bought any new lenses yet, but it's not going to be nice on my wallet. Maybe I'll just wait and "hope" (ask..lol) for some lenses as prizes xD I've seen quite a lot of stray cats in NY actually..more in Brooklyn I than the city. There are a few that I always see in my neighborhood but they don't look as pretty as this one lol Depending on where you go Brooklyn is very calm compared to Manhattan. But I think the other boroughs like Staten Island and parts of Queens probably dead silent in comparison!

    ReplyDelete